Besedy o Moravských hlasech - rekapitulace a nabídka

13.03.2019 10:06

V prvním čtvrtletí roku 2019 jsem uskutečnil dvě besedy o svém projektu Moravské hlasy (uskutečněném Jihu a připravovaném Východu). Bylo to 2.3. v Brně a 5.3 . v Bílovicích. (Kromě toho jsem měl v Praze 7.2. v Etnografickém muzeu besedu o Sušilově sbírce moravských národních písní.)

V rámci besedy pouštím ukázky z nejstarších záznamů moravského lidového zpěvu z roku 1911, pak archivní ukázky z různých regionů a nakonec snímky, které jsem pořídil v rámci své dřívější vydavatelské činnosti a nedávno v době příprav CD Moravské hlasy.

S posluchači také besedujeme o esenci moravského folkloru, tedy o zpěvnosti, jak se projevuje v různých oblastech, a také o inspirativní síle moravského folkloru v různých hudebních žánrech.

Nabídka:

Kdo by měl zájem o můj tematický pořad, ozvěte se mi prosím na mail:

pisenduse@seznam.cz

Na podmínkách se zcela jistě dohodneme. A obsah besedy vás rozhodně nezklame, protože poslouchat fonografické nahrávky pořízení Leošem Janáčkem a a jeho spolupracovníky, či unikátní zpěvy z moravskoslovenského pomezí, to se jen tak člověku nepodaří :-)